Hétfő reggel van és szakad az eső.
Dénes, az ügyvezető igazgató, mérges. Nagyon mérges. Az értékesítés és a piaci részesedés is csökken. Most már tennie kell valamit azért, hogy végre másképp legyen! Valaki ma jól megkapja a magáét!
Összehív hát gyorsan egy értekezletet...
Péter, az értékesítési vezető a biztonság kedvéért hoz magával pár kollégát, akik nem kaptak meghívót. A marketinges Laura nem tud jönni, de elküldi titkárnőjét, hogy jegyzeteljen. Dóra a pénzügyről zárja a kört.
Dénes, öklével az asztalra csapva “elmagyarázza a problémát” és közli a csapattal: ha valami nem történik az ügyben, fejek fognak hullani. Péter érzi, hogy veszély van, így gyorsan nekilát a dolgok elsimításának. A következő hat hónapra vonatkozó piackutatási adatokat és értékesítési előrejelzéseket sorol hosszasan. A marketinges titkárnője, egyre feszültebben, magyarázni kezd a tervezett promóciókról és az azoktól elvárható nagyszerű eredményekről.
A csoport többi tagja is ideges, de nincs semmi ötletük, mit kéne tenni. Pár óra elteltével azért mégis mindenki egyetért, hogy jó irányba haladnak, csak meg kellene „duplázni az erőfeszítéseket”.
Mi következik ezután?
Semmi. A jövő hónapban is esni fog. Dénes majd picit erőteljesebben üti az asztalt és lehet, hogy valóban lehullik majd néhány fej.
Amikor értekezletről van szó, Dénes mintha összekötné a kollégái lábát… Levezetés helyett.
Te miben látod a problémát?